hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 8 december 2005

Dichtclubgedicht

Vanavond opgetreden bij de Dichtclub in café Marleen. Iedere deelnemer is dan altijd verplicht om één nieuw gedicht te maken. Hier mijn gedicht.

Voetbalcarrière

De bal is rond en rolt
onder m’n voet een schot
in de linkerkruising zit
alleen in verbeelding
ons kluitjesvoetbalteam zucht
ik raak gras, grond en lucht
de kunst van het missen
is mij aangeboren
ziet dan niemand
hoe ik polletjes verplaats
de aarde raak de wind beroer
figuren draai en sprongen maak
de schijnbeweging tot doel verhef
de koning van de trap
in het duister ben
de atmosfeer op mijn duimpje ken
was dit ballet men zou juichen
mijn benen verzekeren
mijn voeten kussen
tot die tijd sta ik verloren
als derde doelpaal te wachten
op suizende afstandschoten
bang geraakt te worden.

Geen opmerkingen: