hij hem

hij hem
Nu in de winkel

vrijdag 28 juli 2017

Recensie De valkunstenaar (1)

Mijn oproep van afgelopen dinsdag heeft veel reacties losgemaakt. Ik heb 25 (in plaats van 15) mensen een exemplaar van De valkunstenaar laten sturen in ruil voor een recensie. Het fijnste vind ik dat het boek gelezen wordt. Dat het niet ongezien verdwijnt.

Op Facebook bleek uit de reacties dat er al wel twee lezersrecensies zijn verschenen, van 'De Blije Boekenwurm':
Ik vind De Valkunstenaar een erg mooi boek. Een jonge man is op weg om volwassen te worden. Onderweg struikelt hij af en toe. De naam Bas Jan verwijst naar De Valkunstenaar Bas Jan Ader. Ik vind het een aanrader.

Ook Ingeborg Nienhuis schreef al een recensie op haar blog.
Wie bang was dat er nooit meer een Joe Speedboot-eske avonturenroman aan de canon zou worden toegevoegd kan gerust zijn: die is er bij dezen. De Valkunstenaar beschrijft een queeste waarin het contrast wordt gezocht tussen geregisseerd en abusievelijk vallen; de bijsmaak van Gauloises en de textuur van een piercing; van vasthouden aan familieverantwoordelijkheden en het loslaten ten behoeve van een nieuwe start.

Ben benieuwd naar de andere reacties.

Geen opmerkingen: